Copyright 2024 - Základní škola a Mateřská škola Střílky

Formativní hodnocení očima našich pedagogů

Tento text vznikl na základě brainstormingu v polovině dubna 2023 při společném setkání ve sborovně.Změny očima učitelů:

Opouštíme pětibodovou stupnici a začínáme používat čtyřstupňovou škálu s písmenky.

Vnímáme hodnocení jinak, jedná se o delší proces.

Se žákem si více povídáme. 

Otevírají se nám nové možnosti v procesu učení.

Hodnocení provádíme různými formami - pomocí dialogu, ústně i písemně.

Změnily se naše přípravy na hodiny. Díky FH přemýšlíme jinak, s ohledem na to, co sledujeme.

V hodině sledujeme jiné, dílčí kroky výuky, než se známkami. 

Z volného psaní nás to donutilo konkretizovat popisným jazykem.

Nutí nás to pořád něco měnit a upravovat, udusávat půdu pod nohama.

Dříve se za jedničku schovalo všecko, teď je potřeba konkretizovat.

FH tě nutí popsat současný stav, najít něco pozitivního, pak najít opatření X známka našla chyby a hotovo, málo se zabývala procesem.

Formativní vzdělávání umožňuje „rozpatažírovat” velký kusanec učiva na dílčí kroky – tím to zpřístupnit dětem.

Sleduju jen konkrétní.

Vysvědčení je ucelený systém, sjednotilo styl. Před tím to každý ročník dostal jinak – každý učitel si všímal jiných věcí, hodně nabité emocemi, vágními obraty.

Jako začínající učitel nemá zkušenost, je třeba důvěřovat systému, překonat sám sebe, opustit zajeté, to co jsme sami zažili.

f t g m

K funkčnosti tohoto webu nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.

Tento web využívá soubory cookies - více informací ZDE.

Prohlášení o přístupnosti.