Začít spolu paní doktorko! aneb téma lidské tělo na prvním stupni
Dnes to u nás na prvním stupni vypadalo jako na fakultě medicíny. Žáci 1.-3. ročníku se totiž učili v duchu systému Začít spolu. Přichystali jsme pro ně několik center s aktivitami, jejichž společným jmenovatelem bylo téma lidské tělo. Mohli jste tak spatřit mladé laboranty skloněné nad zkumavkami u čichového testu. Jiná dvojice měřila délku střev nebo rychlost svého tepu. Další dvojice mediků zkoumala, jak jsou orgány v těle vlastně uloženy. Na ostatních stanovištích byly připraveny pokusy zaměřené na pozorování lidských smyslů.
Při plnění úkolů v jednotlivých centrech aktivit musely děti pracovat se svými poznatky z matematiky, češtiny i angličtiny. Rozvíjely svou schopnost vyhledávat informace z různých zdrojů v knižní i digitální podobě. Při prezentaci výsledků svých pozorování a sdělování svých dojmů zdokonalovaly své vyjadřování v mateřském jazyce. Sami na sobě si vyzkoušely, že provést měření správně vyžaduje preciznost a trpělivost.
Vlastní prožitek proměnil učení v nevšední událost, která se do dětské paměti obtiskne mnohem výrazněji a déle než monotónní studium z knih. A to je naším cílem.