Copyright 2024 - Základní škola a Mateřská škola Střílky

Projektový den Střílky

Ve čtvrtek 23. 2. 2017 jsme uspořádali celoškolský projektový den na téma STŘÍLKY - naše obec. 

O co šlo.    

Název projektu: STŘÍLKY, NAŠE OBEC

Smysl projektu: Vést žáky ke spolupráci ve skupině. Seznámit se s místem, ve kterém žijí, chodí do školy a upevnit jejich vztah k tomuto prostředí.

Žákovské cíle: Žák spolupracuje ve skupině, rozdělí si úkoly, třídí informace. Vytvoří prezentaci vybraného tématu. Vybere nejdůležitější informace a předá je ostatním žákům školy.

Předpokládané metody:

  • metody slovní – rozhovor, diskuze, vysvětlování
  • metody názorně demonstrační – obrázky, vycházka
  • metody praktické – výtvarné činnosti
  • brainstorming

Výstup: plakát na zvolené téma a jeho prezentace před ostatními

Rozvíjené kompetence:

kompetence k učení – žáci budou pracovat s informacemi, budou motivováni k převzetí odpovědnosti za projekt a tím bude podpořena jejich motivace k učení. Projekt je zaměřen na prohloubení informací o vlastní obci, tím dojde k propojení známých faktů s novými informacemi. Toto propojení od známého k novému podpoří kompetenci k učení. Studiem výchozích materiálů bude také podpořena čtenářská gramotnost – čtení pro získávání informací a propojování informací z různých zdrojů.

kompetence komunikativní – prací v heterogenních skupinách na týmovém projektu jsou žáci přirozeně motivováni k rozvoji komunikativních dovedností. Výstupy projektu budou prezentovány před spolužáky a tím budou mít žáci možnost rozvíjet své řečové a komunikační dovednosti a sledováním ostatních prezentací také získají motivaci a podněty k způsobům prezentace.

kompetence sociální a personální – žáci budou podporováni ve střídání různých rolí ve skupině a tím rozvíjet své sociální kompetence. Žáci si budou společně stanovovat metody práce a způsoby koordinace ve skupině. Personální kompetence budou podpořeny ve formě sebehodnocení a zpětné vazby od skupiny.

kompetence občanské – v projektu děti zkoumají své vlastní okolí a tím si k němu prohlubují pozitivní vztah. Poznáváním vlastní obce a jejího života získávají pocit sounáležitosti a mají šanci se do života obce zapojovat i v budoucnosti.

kompetence pracovní – projekt má stanoven výstup, který bude zpracován nejen po stránce informací ale i graficky. Při práci na projektech bude podporováno i využití informačních a komunikačních technologií.

 

A jak to viděly děti ...

 

Na projektový den jsme se rozdělili do 5ti skupin. Já jsem byl přidělen do „Spolků“. Naše skupina šla do hasičské zbrojnice, kde nám ukázali hasiči její vybavení. Mezi jiným mají hasičskou stříkačku a cisternu. Poté, co jsme si zbrojnici prohlédli, jsme se vrátili do školy a vypracovali projekt z informací, které jsme se dozvěděli ve zbrojnici. Pak jsme se sešli v družině s ostatními skupinami a všichni jsme projekty odprezentovali. Když jsme se vrátili do tříd, napsali jsme, co jsme si zapamatovali z ostatních témat a co vše jsme se dozvěděli. Projekt se povedl, jako všechny tento rok.

Antonín Filipi 

 

Projektový den „Naše obec, Střílky“ probíhal 23. 2. 2017. Žáci všech ročníků byli rozděleni náhodně do skupin tak, abychom se tam potkali žáci všech ročníků. Tématem naší skupiny byl Střílecký hrad a zámek ve Střílkách. Dostali jsme dva velké papíry, které jsme měli vyplnit informacemi z našich témat. Ke konci jsme si už pouze nacvičovali přednes naší práce. Mně osobně se to líbilo. Nejvíc práce ve skupině, kdy jsme plnili naše listy obrazy a informacemi, které jsme si vyhledali především v knihách.

Manuel Černý

Zároveň s projektovým dnem byl i den otevřených dveří. Byli jsme rozděleni do skupin, ve kterých jsme vytvářeli projekt na různá témata. Projekt byl zajímavý a řekla bych, že jsme se i něco naučili.

Adéla Pluhařová

Nejdřív jsme se rozdělili do skupinek, které maly každá jedno téma. Byla to velká zábava a doufám, že bude více takových dnů.

Martin Januš

Náš tým měl téma: „I naše obec má své hrdiny.“ Týkalo se bratrů Politzerových. Jsem z Koryčan, takže mě to až tak netáhlo, ale bylo to dobré. V úterý jsme hledali informace, omalovánky pro menší děti a a fotografie. Ve čtvrtek jsme byli na hřbitově u hrobu Fratiška a Maximiliálna Politzera a pak u úřadu se podívat na jejich památnou desku. Potom jsme se vydali do družiny podívat se, co udělali ostatní týmy a odprezentovali to naše. Dle mého se nám to povedlo.

Richard Tynkl

Projektový den začal hned ráno, všichni žáci se dostavili do svých předem určených skupin a tam strávili většinu dne. Při projektovém dni šlo o to , aby si každá skupina připravila svoji prezentaci, kterou na konci dne všem ostatním žákům přednesou. Skupiny byly rozdělené zhruba po 20 dětech a každá skupina měla své téma – ať už osobnosti ze Střílek, nebo různé zajímavosti k celé obci. Mohli jsme se tak dozvědět zajímavosti o okolí Střílek i o samotné přírodě ve Střílkách. Ve třídách měl každý svůj úkol – buď při shromažďování informací nebo při dekoraci projektů. Na konec při prezentaci projektů se členové všech skupin střídali a každý postupně řekl jednu nebo více informací na dané téma. Já si osobně myslím, že projektový den se opravdu povedl a určitě by žáci chtěli aspoň jednou takový projekt zopakovat.

Lea Kapličná

 

Dne 23. 2. 2017 jsme měli projekt o Střílkách. Bylo pět skupin – hasiči, kostel a hřbitov, hrdinové bratři Politzerovi, zámek a hrad, příroda. Začalo to tak, že jsme si rozvrhli, co budeme dělat. Já jsem byl ve skupině kostel a hřbitov. Každá skupina šla na místo, o kterém se měli něco dovědět. Já jsem šel do kostela. Ten jsme prošli skoro celý, byli jsme si zahrát i na varhany. Pak jsme se přesunuli na hřbitov, ale tam byly špatné podmínky na prohlídku. V kostele i na hřbitově jsme se vyfotili a vrátili se do školy. Vzali jsme si velký papír, na který jsme namalovali kostel a hřbitov. Nalepili jsme tam naši fotku a napsali, co jsme zjistili o kostele a hřbitově. Pak jsme se sešli v družině, kde byly všechny projekty. Pak už jen oběd a domů.

Vojtěch Pluhař

 

Já jsem byla v týmu, který měl hřbitov a kostel. Kostel se stavěl 6 let a hřbitov 13 let, to jsme se dověděli. Byli jsme na hřbitově i v kostele. V kostele jsou dva obrazy, které jsou starší než kostel a křtitelnice je také starší. Kdo chtěl, ten si mohl zahrát na varhany. Také jsem se dověděla, že na hřbitově je váza nebe a je na ní sluneční oko. Také jsme se fotili a pak se vrátili do školy, vypracovat projekt. Sešli jsme se v družině a poslechli jsme si i jiné projekty.

Adéla Mikulčíková

 

Dne 23. 2. 2017 jsme měli projekt o Střílkách. Bylo pět skupin. Já jsem byla ve skupině, kde jsme se učili o bratrech Politzerových. Nejdříve jsme se šli podívat k obecnímu úřadu na památní desku lidí, kteří zemřeli za 2. světové války. Ještě jsme se byli podívat na hřbitově na jejich hrob. Bylo tam hodně bláta. Pak jsme se vrátili do školy. Sháněli jsme o nich informace a obrázky, které jsme psali a lepili na velký arch papíru. Vůbec jsme nevěřili, že to stihneme. Potom šli všichni do družiny, kde se prezentovaly projekty. Všichni to měli moc zajímavé. Byla jsem spokojená s lidmi v naší skupině. Byl to tedy super den.

Lucie Prchlíková

 

Líbilo se mi, když jsme byli na zámku. Šli jsme se podívat k Neptunově kašně. U kašny jsme se všichni vyfotili do našeho projektu. Potom jsme šli do anglického parku. V parku byl vzácný strom. Potom jsme šli k soše Betině. Tam jsme se zase vyfotili a pan učitel nám řekl, že je to romantická socha a Betina byla kněžna. Pak jsme se vrátili zpátky do školy a vyráběli plakát o zámku. Hodně se mi to líbilo.

Marie Strýčková

 

Projektový den začal tím, že jsme přišli do školy a rozdělili nás do skupin. Paní učitelka nás posadila a chvilku jsme si povídali, co žije a roste ve Střílkách. Pak jsme dostali papíry a museli jsme napsat, co jsme všechno zjistili o zvířatech, rostlinách, horninách a nerostech. Paní učitelka nám donesla obrovský kus papíru a na něj jsme začali dělat přírodu kolem Střílek. Malé děti z první až třetí třídy vymalovávali obrázky. Já, Terezka a Dominik jsme kreslili různé obrázky, já jsem nakreslila velkou žábu, Terezka veverku a Dominik králíka. Starší malovali na velký papír celé Střílky. Když jsme to dodělali, tak jsme šli do družiny a představovali jsme si svoje projekty. Byl to nejlepší projektový den na světě.

Markéta Ganjuškinová

 

f t g m

K funkčnosti tohoto webu nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.

Tento web využívá soubory cookies - více informací ZDE.

Prohlášení o přístupnosti.