Copyright 2018 - Základní škola a Mateřská škola Střílky

Pohybové přestávky

Na naší škole mohou žáci využívat pohybové přestávky spojené s pobytem venku.

„Zdraví není všechno, ale všechno ostatní bez zdraví nestojí za nic.“ (Halfdan Mahler)

„Napřed péče, potom lék.“ (Japonské přísloví)

 

Díky pohybovým přestávkám mají žáci možnost pohybové aktivity denně 10 – 20 minut. Což čítá minimálně 50 minut aktivního pohybu týdně, tedy 1 vyučovací hodiny TV navíc. Za rok cca 40 hodin. To už má význam!

Hlavním smyslem této aktivity je přirozený rozvoj pohybových dovedností. Žáci mohou hrát míčové hry, skákat gumu, panáka, přes švihadlo, relaxovat na čerstvém vzduchu. Takto trávené společné chvíle mají i sociální rozměr, neboť se zde potkávají všichni žáci celé školy a mají tak možnost lépe se poznat.

Mgr. Martina Raiserová, ředitelka školy

 

Informace z portálu MŠMT: Pohyb a výživa na školách

Jaké jsou konkrétní poznatky o současném pohybovém režimu žáků?

Je prokázáno, že se žáci během pobytu ve škole obvykle pohybují jen asi 10–15 minut a ostatní čas prosedí. Odpoledne tráví další 3- 4 hodiny bez pohybové aktivity u televize, počítačů, ale i u domácích úkolů.

Jaké jsou konkrétní způsoby plnění šesti P ve školním i mimoškolním režimu žáků?

Škola by měla nabídnout žákům vedle tělesné výchovy další formy pohybových aktivit: tělovýchovné chvilky, učení spojené s pohybem, pohybově rekreační přestávky, vycházky, různé formy výuky v přírodě aj.

Jaká je cesta k nápravě?

Cesta ke zdravému životnímu stylu by měla být jednoduchá a přirozená. Program Pohyb a výživa chce zlepšit pohybovou a výživovou gramotnost žáků a ovlivnit jejich pohybové a výživové chování. V oblasti pohybu i výživy přitom zdůrazňujeme šest priorit (6 P): pravidelnost, pestrost, přiměřenost, pravidla přípravy, pravdivost informací a pitný režim přiměřený aktuálním potřebám dětí. Uplatnění šesti P v režimu dětí je v reálných možnostech školy i rodiny.

Jaké jsou konkrétní způsoby plnění šesti P ve školním i mimoškolním režimu žáků?

Škola by měla nabídnout žákům vedle tělesné výchovy další formy pohybových aktivit: tělovýchovné chvilky, učení spojené s pohybem, pohybově rekreační přestávky, vycházky, různé formy výuky v přírodě aj.

 

f t g m